Grupa: Środki smarne dla przemysłu ESSO

Kategoria: Smary plastyczne
Esso Fliessfett S 420
Smar przekładniowy

Opis produktu

FLIESSFETT S 420 jest półpłynnym smarem przekładniowym o zielonkawej barwie, zdolnym do przenoszenia dużych obciążeń dynamicznych i mechanicznych. FLIESSFETT S 420 składa się z zagęszczacza w postaci mydła litowego oraz poliglikolu o dużej lepkości jako bazy. Dzięki takiemu składowi, w porównaniu do smarów konwencjonalnych, produkt cechuje szereg zalet, np. dobra płynność w niskich temperaturach, korzystna charakterystyka temperaturowo- lepkościowa i działanie zmniejszające zużycie.

Zalety

Smar FLIESSFETT S 420 cechuje:

  • Odporność na zużycie i przyjmowanie nacisków. Poliglikol jako baza i pakiet wyselekcjonowanych dodatków gwarantują tworzenie efektywnego filmu olejowego pomiędzy współpracującymi elemen- tami, zdolnego do przyjmowania nacisków. Wpływa to na zmniejszenie tarcia i zużycia par ciernych. Potwierdzają to wyniki badania zdolności przenoszenia obciążeń przez film olejowy.
  • Stabilność struktury. Zarówno struktura jak i konsystencja smaru, nie ulegają zmianom pod wpływem wysokich obciążeń, podczas długich okresów eksploatacyjnych w zakresie temperatur roboczych. Zalety te uwidaczniają się także przy wydłużonych okresach pomiędzy smarowaniem uzupełniającym.
  • Dobra pompowalność w centralnych układach smarowania. Dzięki półpłynnej konsystencji smar odznacza się doskonałą pompowalnością w centralnych układach smarowania, także pojazdów użytkowych.
  • Wodoodporność. FLIESSFETT S 420 jako litowy smar półpłynny, w przeciwieństwie do konwencjonalnych smarów z zagęszczaczami w postaci mydła sodowego, jest odporny na działanie wody.

Zastosowanie

Smar FLIESSFETT S 420 można stosować w zakresie temperatur od - 40 do + 140 °C.

FLIESSFETT S 420 można stosować:

  • w przekładniach zębatych wymagających użycia smaru zamiast oleju, zwłaszcza w przekładniach ślimakowych;
  • w motoreduktorach;
  • do smarowania elementów maszyn, łożysk tocznych i ślizgowych, prowadnic i ślizgów, przy wydłużonych okresach smarowania;
  • do smarowania sprzęgieł zębatych;
  • w centralnych układach smarowania, także pojazdów użytkowych;

Poziom jakościowy

Standardy jakościowe
Spełnia wymagania określone dla smarów klasy G 00 N wg DIN 51 826
Wg DIN 51 502 został zaszeregowany do klasy GPG 00 N-40

Typowa charakterystyka fizykochemiczna

FLIESSFETT S 420
 
 
Metoda badań
Klasa konsystencji NLGI
-
00
DIN 51 818
Penetracja
0,1 mm
415
DIN ISO 2137
Zakres temperatur użytkowych
°C
- 40 do + 140
DIN 51 502
Zagęszczacz
mydło litowe
 
Punkt kroplenia
°C
180
DIN ISO 2176
Badanie mechaniczne na urządzeniu kontrolnym (FZG)*
Stopień obciążenia A/8,3/90
stopień
obciążeń
> 12

DIN 51 354 cz. 2
Badanie na aparacie czterokulowym
Obciążenie zespawania
N
2000
DIN 51 350 cz. 4
Badanie w urządzeniu badawczym Timken’a
Obciążenie
kg
20,43
ASTM D 2509
Ciśnienie hydrauliczne w temp. - 40 °C
hPa (mbar)
200
DIN 51 805 cz. 2
Odporność na utlenianie
Spadek ciśnienia po 100 h przy temp. 100 °C
kPa
60
DIN 51 808
Ocena właściwości antykorozyjnych metodą SKF-Emcor
stopień korozji
0 i 0
DIN 51 802
Korozja z miedzią
stopień korozji
2 przy 80
DIN 51 811
Zawartość wody
% masy
0,1
DIN ISO 3733
Olej bazowy
Lepkość kinemat. w temp. 40 °C
mm2/s (cSt)
poliglikol
185
DIN 51 562 cz. 1
Rodzaj smaru
G 00 N
DIN 51 826
Oznaczenie
GPG 00 N-40
DIN 51 502

*FZG - badanie zdolności przenoszenia obciążeń przez film olejowy, na zębach kół walcowych w urządzeniu
kontrolnym, przy rosnącym stopniu obciążenia.

Ochrona zdrowia: Przy kontakcie z produktami smarnymi należy przestrzegać przepisów BHP! Pozostałe informacje prosimy zasięgnąć z instrukcji bezpieczeństwa ("Arkusz BHP").


Nazwa Esso oraz wizerunek Tygrysa są zarejestrowanymi znakami handlowymi organizacji należących do Exxon Mobil Corporation.