Grupa:
Środki smarne dla przemysłu ESSO |
 |
Kategoria:
Smary plastyczne |
Esso
Fliessfett S 420 |
Smar
przekładniowy |
Opis produktu
FLIESSFETT S 420 jest półpłynnym
smarem przekładniowym o zielonkawej barwie, zdolnym do przenoszenia
dużych obciążeń dynamicznych i mechanicznych. FLIESSFETT S
420 składa się z zagęszczacza w postaci mydła litowego oraz
poliglikolu o dużej lepkości jako bazy. Dzięki takiemu składowi,
w porównaniu do smarów konwencjonalnych, produkt cechuje szereg
zalet, np. dobra płynność w niskich temperaturach, korzystna
charakterystyka temperaturowo- lepkościowa i działanie zmniejszające
zużycie.
Zalety
Smar FLIESSFETT S 420 cechuje:
-
Odporność na zużycie i przyjmowanie
nacisków. Poliglikol jako baza i pakiet wyselekcjonowanych
dodatków gwarantują tworzenie efektywnego filmu olejowego
pomiędzy współpracującymi elemen- tami, zdolnego do przyjmowania
nacisków. Wpływa to na zmniejszenie tarcia i zużycia par
ciernych. Potwierdzają to wyniki badania zdolności przenoszenia
obciążeń przez film olejowy.
-
Stabilność struktury. Zarówno struktura
jak i konsystencja smaru, nie ulegają zmianom pod wpływem
wysokich obciążeń, podczas długich okresów eksploatacyjnych
w zakresie temperatur roboczych. Zalety te uwidaczniają
się także przy wydłużonych okresach pomiędzy smarowaniem
uzupełniającym.
-
Dobra pompowalność w centralnych układach
smarowania. Dzięki półpłynnej konsystencji smar odznacza
się doskonałą pompowalnością w centralnych układach smarowania,
także pojazdów użytkowych.
-
Wodoodporność. FLIESSFETT S 420 jako
litowy smar półpłynny, w przeciwieństwie do konwencjonalnych
smarów z zagęszczaczami w postaci mydła sodowego, jest
odporny na działanie wody.
|
|
Zastosowanie
Smar FLIESSFETT S 420 można stosować w zakresie
temperatur od - 40 do + 140 °C.
FLIESSFETT S 420 można stosować:
-
w przekładniach zębatych
wymagających użycia smaru zamiast oleju, zwłaszcza w przekładniach
ślimakowych;
-
w motoreduktorach;
-
do smarowania elementów maszyn,
łożysk tocznych i ślizgowych, prowadnic i ślizgów, przy wydłużonych
okresach smarowania;
-
do smarowania sprzęgieł zębatych;
-
w centralnych układach smarowania,
także pojazdów użytkowych;
Poziom jakościowy
Standardy
jakościowe |
Spełnia wymagania określone dla
smarów klasy G 00 N wg DIN 51 826 |
Wg
DIN 51 502 został zaszeregowany do klasy GPG 00 N-40 |
Typowa charakterystyka
fizykochemiczna
FLIESSFETT
S 420
|
|
|
Metoda
badań |
Klasa
konsystencji NLGI |
- |
00 |
DIN
51 818 |
Penetracja |
0,1
mm |
415 |
DIN
ISO 2137 |
Zakres
temperatur użytkowych |
°C |
-
40 do + 140 |
DIN
51 502 |
Zagęszczacz |
mydło
litowe |
|
Punkt
kroplenia |
°C |
180 |
DIN
ISO 2176 |
Badanie
mechaniczne na urządzeniu kontrolnym (FZG)*
Stopień obciążenia A/8,3/90 |
stopień
obciążeń |
>
12 |
DIN 51 354 cz. 2 |
Badanie
na aparacie czterokulowym
Obciążenie zespawania |
N |
2000 |
DIN
51 350 cz. 4 |
Badanie
w urządzeniu badawczym Timkena
Obciążenie |
kg |
20,43 |
ASTM
D 2509 |
Ciśnienie
hydrauliczne w temp. - 40 °C |
hPa
(mbar) |
200 |
DIN
51 805 cz. 2 |
Odporność
na utlenianie
Spadek ciśnienia po 100 h przy temp. 100 °C |
kPa |
60 |
DIN
51 808 |
Ocena
właściwości antykorozyjnych metodą SKF-Emcor |
stopień
korozji |
0
i 0 |
DIN
51 802 |
Korozja
z miedzią |
stopień
korozji |
2
przy 80 |
DIN
51 811 |
Zawartość
wody |
%
masy |
0,1 |
DIN
ISO 3733 |
Olej
bazowy
Lepkość kinemat. w temp. 40 °C |
mm2/s
(cSt) |
poliglikol
185 |
DIN
51 562 cz. 1 |
Rodzaj
smaru |
G
00 N |
DIN
51 826 |
Oznaczenie |
GPG
00 N-40 |
DIN
51 502 |
*FZG - badanie zdolności przenoszenia
obciążeń przez film olejowy, na zębach kół walcowych w urządzeniu
kontrolnym, przy rosnącym stopniu obciążenia.
Ochrona zdrowia:
Przy kontakcie z produktami smarnymi należy przestrzegać przepisów
BHP! Pozostałe informacje prosimy zasięgnąć z instrukcji bezpieczeństwa
("Arkusz BHP").

Nazwa Esso oraz wizerunek Tygrysa są zarejestrowanymi
znakami handlowymi organizacji należących do Exxon Mobil Corporation.
|
|