1869 - zostaje wynaleziony pierwszy środek smarny wysokiej jakości do maszyn przemysłowych

1882 - pierwszy system generujący Edisona zostaje zalany olejem Mobil

1885 - Mobil opracowuje i wypuszcza na rynek pierwsze specjalistyczne oleje dla nowych generatorów i silników działających przy prędkościach do 1.000 r/h. Oleje Gargoyle Arctic Engine zostają tutaj użyte jako środki chłodzące.

1893 - Firma opatentowuje oleje transformatorowe dla przemysłu elektrycznego, które pozwalają na zwiększanie napięcia prądu z 2.000 do 3.000 woltów. Pierwsze automobile o silnikach benzynowych braci Duryea zostają zalane olejami Mobil.

1903 - Mobil dostarcza swój olej braciom Wright, którzy używają go podczas swoich pierwszych i kolejnych lotów.

1910 - Barney Oldfield, "Prekursor Amerykańskich Wyścigów Samochodowych" ustanawia rekord prędkości na Daytona Beach samochodem zalanym olejem Mobil.

1915 - Ralph de Palma, zwycięzca wyścigu Indianapolis 500, jako jeden z pierwszych zawodników używa olejów Mobil. Średnia ustanowiona przez niego prędkość wynosi 89,84 mile/h.

1924 - Silniki samolotów United States Army Service zostają zalane olejem Mobil podczas lotu dokooła świata.

1926 - Pierwszy człowiek, któremu udało się dolecieć samolotem do Bieguna Północnego, Admirał Byrd, używa w swoim silniku oleju Mobiloil.

1927 - Charles Lindbergh, podczas pierwszego na świecie samotnego lotu przez Atlantyk, używa w silniku swojego samolotu "Spirit of St. Louis" Mobiloil jako środku smarnego.

1928 - Amelia Earhart, pierwsza kobieta, która odbywa lot ponad Atlantykiem, użyła oleju Mobiloil. W tym samym roku Sir Hubert Wilkins podczas swojego pierwszego lotu na Antarktykę, nazywa nowo odkryte miejsce na globie "Mobiloil Bay" w podziękowaniu firmie, która dostarczyła wysokiej jakości olej do jego silnika.


1933 - Mobil dostarcza swój olej oraz środki smarne Wileyowi Post, który jako pierwszy człowiek na świecie odbywa samotny lot dookoła świata.

1938 - Mobiloil znajduje się w silniku samolotu Douglasa (Wrong-Way) Corrigana, który odbywa niezwykły lot, startując z Nowego Jorku w kierunku Los Angeles i ląduje w Dublinie.

1949 - Firma Socony-Vacuum wynajduje specjalne oleje do teleskopu Mt. Palomar.

1954 - Silniki USS Nautilus, pierwszej atomowej łodzi podwodnej, zostają zalane olejami Mobil.

1958 - Mobil dostarcza swój olej liniom lotniczym PanAmerican, których samoloty po raz pierwszy odbywają lot transatlantycki Boeingiem 707 z Nowego Jorku do Londynu.

ok. 1960 - Historia Mobil 1 rozpoczęła się, kiedy Mobil rozwiązał problem nękający samoloty bojowe stacjonujące na lotniskowcach. Podczas lotów niskie temperatury występujące w wyższych warstwach atmosfery powodowały niekiedy "zestalenie" smaru w łożyskach kół. Podczas uderzenia o pokład lotniskowca przy lądowaniu, łożyska odmawiały posłuszeństwa. Wprowadzony wówczas syntetyczny smar Mobilgrease 28, raz na zawsze wyeliminował ten problem i od tego czasu jest używany w samolotach na całym świecie.

Późne lata 60. Ta sama technologia znalazła zastosowanie, kiedy konieczne stało się stworzenie syntetycznego oleju do bardzo specyficznych zastosowań: chodziło mianowicie o ogromne silniki Diesla, które napędzały wieże wiertnicze na północy Alaski i musiały pracować w temperaturze dochodzącej do -40°C.

1971 - Sukcesy osiągnięte na polu olejów syntetycznych, pracujących w bardzo wymagających warunkach i skrajnie niskich temperaturach, stały się zachętą do stworzenia zespołu, którego zadaniem było opracowanie całkowicie nowej koncepcji oleju silnikowego. Wynikiem prac tego zespołu był pierwszy w pełni syntetyczny olej silnikowy, noszący do dziś nazwę Mobil 1.

1973 - Syntetyczny olej silnikowy Mobil 1 zostaje zaprezentowany w Europie i Japonii

1975 - Zostaje ukończona budowa pierwszej na świecie betonowej platformy wiertniczej Beryl A. Platforma ta, o wysokości 50 pięter i wadze 200.000 ton, staje się prototypem dla kolejnych podobnych jej platform działających na Morzu Północnym.

1976 - Mobil jako pierwsza znacząca firma amerykańska wprowadza do sprzedaży syntetyczny olej silnikowy Mobil 1.

1985 - Rozpoczyna działalność przetwórnia paliw w Nowej Zelandii. Wykorzystuje ona technologie Mobil do przetwarzania metanolu z naturalnego gazu w benzynę wysokooktanową.

1986 - Voyager, pierwszy samolot, który obleciał dookoła świat bez przystanku na ponowne tankowanie ma silnik zalany nowym syntetycznym olejem Mobil, wyprodukowanym specjalnie na potrzeby tego trwającego 9 dni lotu.

1992 - Prezentacja nowej wersji oleju Mobil 1, którego skład zapewniał wyższy poziom ochrony silnika w wysokich temperaturach.

1993 - Eagle zostaje pierwszym tankowcem o dwuwarstwowej konstrukcji, który znajduje się w posiadaniu firmy olejowej. Pozwala on na bezpieczniejsze przewożenie oleju Mobil bez obawy o zanieczyszczenie środowiska naturalnego.

1996 - Debiut oleju Mobil 1 Advanced Formula, o podwyższonych właściwościach ochronnych, charakteryzującego się niższą zawartością fosforu, co ma istotny wpływ na żywotność stosowanych w samochodach katalizatorów. Także w 1966 r. pojawia się Mobil 1 Extreme Formula 0W-30 zapewniający ochronę silnika w skrajnych warunkach temperaturowych: od 204°C aż do poniżej -45°C.

1999 - Prezentacja oleju Mobil 1 Tri-Synthetic Formula. Trzy najwyższej klasy składniki płynne uzupełnione specjalnym zestawem dodatków uszlachetniających, zapewniają jeszcze wyższy poziom ochrony i czystości silnika oraz większą stabilność temperaturową.

2003 - Mobil 1 SuperSyn. Unikalna mieszanka najwyższej jakości składników płynnych, uzupełnionych dodatkami ograniczającymi zużycie silnika w ekstremalnych warunkach pracy - system SuperSyn. Olej silnikowy przewyższający swoimi parametrami najostrzejsze wymogi przemysłowe.